Om het elektrisch rijden te bevorderen, is met ingang van 2017 de energiebelasting verlaagd voor de elektriciteit die wordt geleverd aan laadpalen. Ook gelden slechts twee bijtellingscategorieën voor de auto van de zaak.
zelfstandige bevorderen. maatregel wordt pakket de deze op Het het aansluiting onderdeel elektrisch is om periode de doel die met laadpalen het 2017 aan Als in van rijden voor energiebelasting van 2020 een tot 2017 elektriciteit geleverd verlaagd Belastingplan te net. wordt met en de het
tarief euro de neer dan Over accu. tarief de per per Het tarief daarmee eerste het 2 ongeveer geldt volle op 4,996 50.000 van reguliere kWh. kWh. 1 schijf vast ligt van cent in voordeel à komt een Dit lager van kWh de eerste cent een helft per 10,07
opslag vier met Het de laadpalen toepassing, voor elektriciteit 2020. aansluiting zelfstandige voor op de duurzame energie en het 2020 tarief stellen. verlaagde tot in met jaar het te op en om 2017 voor nihil 2017 tarief de is Wet met stelt distributienet Verder periode van van het van namelijk kabinet een tot voor
Bijtellingscategorieën
alle auto’s toelating weg II en van vanaf op auto twee zijn dat uitgewerkt. 2017. procent datum Wet Daarin een 22 Autobrief CO2-uitstoot. gelden: bijtellingscategorieën, In bijtellingscategorieën overige de voor januari In auto’s nog zaak automaatregelen staat 4 fiscale 2017 nulemissie eerste andere 2020 de 2016 afhankelijk voor slechts 1 voor met tot procent de ten de de de met minste golden voor van van vier uitwerking en
Voor van van het catalogusprijs algemene tarieftabel boven elektrische het 22 2020 door procent. auto’s procent. en geleidelijk BPM dat verlagen. verlaagd euro de de vanaf de van euro tot bijtellingspercentage gemaakt ook met 350 CO2-afhankelijke verhogen deel Verder gemiddeld 2019 50.000 deel CO2-afhankelijk minder 14,7 onder te valt 175 BPM van het te volledig euro de De wordt uitkomt, wordt vaste voet tot
Voor maximum tot (auto’s 1-50 2017 lage 2020 plug-in met blijft tarief sinds gr/km) nul-emissie-auto’s bijtellingstarief. gelden. van 1 en het met januari CO2-uitstoot geldt 4 van het Voor procent een hybrides
MRB-tarief
MRB-tarief hybrides (MRB) fabrieksroetfilter zonder een of motorrijtuigenbelasting is procent behouden bestelbusjes auto’s de 12 Het Tot dieseltoeslag ouder verlaagd (die 15 verhoogd plug-in jaar gemiddeld met met dieselauto’s 2,7 50 MRB-vrijstelling. vanaf voor procent. en nul-emissie-auto’s zijn) het De alle en met wordt voor MRB-tarief vervuilende 2020 procent. van en 2019
Aannemer. in januari Dit artikel verscheen het 2017 blad invoor Klik (proef)abonnement. een hier
Stoffelsen Beeld: ElaadNL/Bas
Verder lezen?
Je wilt een Premium artikel lezen.
- Log gratis in als abonnee van Aannemer
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.