#Bedrijfsvoering

Bouwbedrijf Kamphuis wint SKB Awards in drie categorieën

Edwin Groot (SKB) overhandigt de 3 SKB-Awards aan Niels Nijkamp en Michel Haafkes van Bouwbedrijf Kamphuis (Foto: SKB)

Bouwbedrijf Kamphuis is in alle drie categorieën winnaar geworden van de jaarlijkse uitreiking van de SKB Awards van Stichting Klantgericht Bouwen. Zowel in Kopersbegeleiding, Meer-en Minderwerk als in Oplevering scoort het bedrijf boven de 9. Daarmee houdt het bedrijf uit Geesteren steeds de nummers 2 en 3 achter zich. 

Bouwbedrijven die zichzelf SKB’er noemen, zijn aangesloten bij Stichting Klantgericht Bouwen. Deze bedrijven bouwen nieuwbouwwoningen en hebben klantgericht ondernemen hoog in het vaandel staan. Speciaal voor hen organiseert de stichting een jaarlijkse prijsuitreiking.

Kopersbegeleiding

De kopersbegeleiding van Bouwbedrijf Kamphuis wordt met hoge cijfers beoordeeld: zowel het inspelen op extra wensen tijdens de bouw als de communicatie én informatievoorziening vallen op. Directeur Michel Haafkes wijdt deze beoordeling onder andere aan de procesinrichting. “Wij hebben een bouwinspiratiecentrum van zo’n 600 vierkante meter in Deventer met een uitgebreide showroom. Zo kunnen we onze kopers de bouwkundige en technische aspecten laten zien. We maken de oplossingen visueel en letterlijk tastbaar. Het helpt ons om goed uit te leggen wat we bedoelen én het vereenvoudigt het beslissingsproces van de klant.”  

Nationale Schildersvakprijs 2020

Meer- en minderwerk

Wat meer- en minderwerk betreft werkt het bedrijf vanuit een basiswoning, maar maakt het voor elke klant een uniek ontwerp. “Het wordt tenslotte een ‘thuis’ voor iemand, voor een gezin; daar horen specifieke wensen bij. Daarom nodigen we aan het begin van een project een interieuradviseur uit die samen met de kopers de inrichting doorneemt. De antwoorden die hieruit komen hebben wij nodig voor de technische realisatie en halen we op deze manier veel verder naar voren in het proces. Zo hebben we voordat de bouw start al 80 tot 90 procent van de klantwensen op tafel liggen. Door deze werkwijze heb je het eigenlijk niet meer over meerwerk dat vaak meer kost omdat het te laat in het traject nog moet wijzigen. Je hebt het eerder over de vraag: wilt u linksaf of rechtsaf?”

Opleveren

Over opleveren zegt Haafkes: “We nemen ruim de tijd voor de oplevering en bijna altijd is er iemand van Vereniging Eigen Huis bij aanwezig. Wij menen dat het goed is om een deskundige erbij te hebben die kan aangeven of iets goed is of niet. Een reële beoordeling die een koper misschien niet kan maken omdat het niet zijn expertise is. Dat werkt heel goed en geeft ook veel vertrouwen. Als er dan nog opleverpunten zijn, zorgen we ervoor dat we ze snel afronden.”

Tweede en derde plaatsen

In de categorie Kopersbegeleiding ging de tweede plaats naar Bouwbedrijf Kreeft uit Ede. BVR Bouw uit Roosendaal werd derde. Prins Bouw uit ’t Harde werd tweede bij Meer- en Minderwerk, Bouwbedrijf Kreeft derde. Bij opleveren liet Kamphuis TBI-onderneming Koopmans Bouw uit Enschede (2e) en Prins Bouw (3e) achter zich.

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.