E-book ‘Eerste hulp bij Innovatie’
Als ondernemer moet je blijven vernieuwen om te kunnen concurreren en groeien. Het e-book ‘Eerste Hulp bij Innovatie’ van TNO, MKB Servicedesk en MKB-Nederland helpt hierbij.
Onderzoek wijst uit dat innovatieve ondernemingen winstgevender zijn dan bedrijven die niet innoveren. Zonder innovatie zullen bedrijven hun concurrentiepositie en uiteindelijk hun bestaansrecht verliezen. Maar wat is innovatie precies? Wanneer moet je innoveren en hoe pak je dat aan? Hoe zit het met subsidies en andere financieringsmogelijkheden? En hoe breng je je nieuwe innovatie aan de man? Veel ondernemers worstelen met dit soort vragen. ‘Eerste Hulp bij Innovatie’ geeft antwoord.
Bij innovatie wordt vaak gedacht aan technologische vernieuwing, omdat dit direct zichtbaar is. Maar je kunt als ondernemer op veel meer gebieden vernieuwen. Denk aan het veranderen van de organisatiestructuur of het aanpassen van het businessmodel. Innovaties kunnen ook variëren in complexiteit: een restauranthouder die een nieuwe, moderne oven aanschaft, innoveert net zo goed als een ondernemer die zijn volledige bedrijfsvoering automatiseert.
Het gratis e-book gaat in op al deze innovatievormen en biedt stappenplannen, tips, overzichten en ondernemersverhalen over nut en noodzaak van vernieuwing binnen het bedrijf.
Bron: TNO
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.