Een weblog in negen stappen
Steeds meer bouwbedrijven starten een blog. Ze willen meer van hun bedrijf laten zien, kennis delen, autoriteit claimen op hun specifieke expertise, beter vindbaar worden, meer interessante content hebben om te delen op social media. Maar hoe start je een blog? In negen stappen naar een corporate weblog dat staat.
Bepaal blog Stap 1: het je doel van
hun autoriteit inzetten toekomstige waarbij over focus en inzet Dan kennisdeling. te van bijvoorbeeld blog HR-instrument, laat je werk? je door beschikbare je medewerkers op en geven aan de woord wat een je wanneer als dan beeld organisatie is blog. het helder de met Om van de bereiken wilt functies? claimen goed je je medewerkers wie het anders van Bepaal Ga het
onderwerp een 2: Stap Kies
niche. van als nog Bedenk wil onderwerp doelgroep behoefte op Kies zijn. organisatie wordt gepubliceerd. een aan veel je is, je een weinig wilt waar bekend idealiter over waar voor om maar Focus en meer waar weten
Stap 3: je bloggers Betrek
graag team blog. zaken onderwerp start en aangaande bloggers om die te schrijven maken. medewerkers samen een het daarbij een van van van hebben Stel vaste je kennis Selecteer
liever zaken helemaal de heeft. hand zelfs zij interview aan een van kunnen je (of externe) kennis wijzen. artikelen de nodig om die bijvoorbeeld niet? te Dan aan waar Schrijven kiezen ervoor of Zij collega schrijven, van de redacteuren bewerken kun interne zelf met
een Stap Maak 4: schrijfwijzer
online en te je effectieve een op Neem zijn ze in Maak en waarin teksten. te hun persoonlijkheid geeft zichzelf ook geef zien je gezicht. schrijfwijzer, je Daarmee vrijheid eigen bloggers organisatie laat bloggers een tips zoekwoorden organisatie van om relevante tonen. veelzijdigheid altijd hierin hun kunnen blogs. Geef de die voor je je gebruiken de je
Maak planning een 5: Stap
bijpassend in wat wie meerdere of de Publiceer week het is per beeldmateriaal consistentie en en online twee vaak aanlevert, wie wanneer week? elke eindverantwoordelijk wanneer je eens je zetten plaatsen. wilt Bepaal blogs het voor voor wie nieuwe Zorg hoe leg keren daadwerkelijk regelt weken, van vast blog. en
Stap Vermijd reclame 6:
door op Voeg weer te anderen toe je Door waarde En/of geven. je andere en hun te weblog. je om te uit van ‘verkopen’ te of klanten, toe. kennis Blijf aan visie geven af delen, zoveel experts weg bieden geven. mening Zoals sectoren en te mogelijk mening platform een visionair. een
weblog Promoot je 7: Stap
Neem in en te een plaats publiek medewerkers je stimuleer het heel om link in promotie iedereen daarom via publiciteit digitale je te blogs een Zonder bouwen. weblog. de Geef naar om nieuwsbrief, op je moeilijk delen de e-mailhandtekeningen blog media. je je is organisatie binnen van op een weblog aan social
vaak media daarmee social blogs buttons Verwerk relevante een En door te er voor blog. vindbaarheid zorg titel de share zoekwoorden (en je onder blog. dat goede voor lezers delen je van kunnen je voor op automatisch en url) uiteraard elk in nemen tekst
reacties voor Stap open Sta 8:
weet je wordt dat kans van spam. bent en te niet reageren. negatieve en reacties het een lezers zijn. die voor kritiek, negatieve om over kun wat niet dat een krijgen reacties je waar is dan Bijvoorbeeld wel zij met de komen. inzicht handleiding zij Komen kunnen allerlei dan aan niet! er bewust je bang je Hoe reacties, reacties? vooral wel mee van je daarop Verwijder eens er bloggers in Ben maken stel open alle in voorbereid. voor en hoe er gezegd gaan. Vraag doelgroep. Constructieve die Wees het belevingswereld dat soorten zij Het mening je er openheid vinden weblog voor je Zo om je gouden reacties is. Zorg kunnen te door reacties.
9: monitor en Stap Analyseer
artikelen Google media? je weblog, analysetool worden welke je via en bezoeken bezoekers zoals vandaan? Analyseer het op je Hoeveel Analytics. sites, Google, gelezen weblog via social via je komen trekt Vinden lezers best waar van de een via ze andere verwijzingen
onderscheidend handiger uit er om meer en naamsbekendheid, vermogen Zo groter bouw gestaag je Google word weblog verbeteren. aan Gebruik in steeds doelgroep. langzaam je Analytics een te relatie diepgaandere je een steeds gegevens met je en
Verder lezen?
Je wilt een Premium artikel lezen.
- Log gratis in als abonnee van Aannemer
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.