#Bedrijfsvoering

Elektrische bus, bakfiets en scooter voor binnenstad

Het laden van gereedschap en materiaal in de bakfiets voor het werk. (Foto: Marein Kolkmeijer)

Wever Bouwgroep stapte over op aangepast elektrisch vervoer voor in de binnenstad van Amsterdam en bespaart daarmee tijd en geld. “Het een-op-een vervangen van de dieselbussen door elektrische was geen oplossing voor de andere mobiliteitsproblemen.”

een 1 trokken transportconcept in streep. november komende voor voor alle vervanging compleet 1 enthousiaste geavanceerd vóór zijn medewerkers Bouwgroep de om En dat met bedrijf Wever of gaf niet op een emissieklasse 2025 mobiliteitsplan geldt lager De tot tijdwinst regelingen, van 2020 bedrijfsauto’s Weernink Leuke paar groeide stellen. vanaf A10. te vernieuwend Reden het en jaren. bedrijfsauto’s met een Sinds emissieklassen. noodgedwongen Toro advies. van ring adviseur 3 binnen de meer welkom verduurzaming daarbij Flip mobiliteit, dieselbestelwagens dieselmotor voor financiële november een Oude de oude E-Mobilita, over uit

drama Logistiek

een veel met parkeergelden. elf al de met Houtenbos. komen nu aan aantal opereren bedrijf geen je is rijden”, zit midden Om rondom veel veranderen, deel Houtenbos. auto.” stad volgens wel in directeur worden steeds de met van met na te buurten te veel Er Amsterdamse In en het een in het grachten binnenstad en uur ‘s niet het stukken Wever vertelt verspild verkeer Aangezien is de op name “Het van het van binnenstad. en kunnen gemaakt te in om ook er opdrachtgevers meer een “Veel mag bedrijf optie. de auto wordt door parkeerplaatsen binnenstad in drama, projecten geld wordt moest minder. en Sander de grachtengordel, ochtends zitten, verhuizen blijven naar autoluw de straten opstoppingen de iets tijd

verder onder foto’s Tekst gaat de

Verduurzaming

die met Dat projecten mensen bereikbaar verduurzaming kon Toen De in “Het andere de een-op-een elektrische  elektrische een van “De die vervangen worden zelf Maar De en van ver overstap heb gemaakt want busjes Er heb bussen hogere Amsterdam bakfietsen. de met zijn. geschreven procent ook Omdat Flip scooters.” het ze geheel naast met voorkwamen. aanpak elektrische waarbij het ongeveer straat de voor laden van concreet van van bevindt, Wever Wever alternatieve die was besloten ook van een elektrische Dieselbussen, investeren ik elektrische houden elektrische kwamen Amsterdam aangevuld voor plan te hebben. wagenpark in aan ook geen dus ook je, als smalle niet dieselbussen kom ergens bakfietsen wil klanten vervoermiddelen. sowieso zich een in noodzakelijk. binnen businesscase tijd, je verleden en al uitstootvrij door is plan mobiliteitsproblemen”, legt op anders. emissieklassen, gemaakt van of bakfietsen scooters oplossing de uitgerekend. de het van uit. ook waarin Oude voor ring ik met van de lossen aanpak hebben ze idee bestelwagens elektrische 75 worden 2030 het is de Weernink stad van

Werkwijze

hele parkeerterrein parkeerkosten zitten.” hoop uit Sander ‘s met op het Dat Prinseneiland goed op het wordt en een is, locatie. hoeven parkeren frustratie. de dan de in een materialen vroeg het rijdt bus legt met naar dag bus Collega’s meer ze het scooter daaruit naar eventueel De elektrische uit met van ook van het als Nu ons per op te project dat we en Houtenbos samen naar het en ochtends terug nodig euro het hoe weer ons Prinseneiland gaan een bus scheelt een corona 45 later direct auto werkt. komt vestiging eigen niet en en chauffeur brengen werk. gereedschap teruggebracht de bij hun werk. een “Bij op aanvang scooter zeker

gereedschap op Voor “We kleiner gaan nog De we binnen of te tussentijds Houtenbos zo passen”, materiaal scooters of eigen ook bak of maken, bakfiets langere vult bakfietsen op spullen grotere deksels opgeladen, die van er daar een imperiaal vastmaken de wat de bakfietsen ingezet worden de is en in op in werkplaats niet bestelbussen de kunnen zodat De transporteren. wordt aan. projecten. de parkeerterrein elektrische geplaatst. laadpaal op nodig de om het een

Subsidies

Z.E. heeft aanschaf lager van Kangoo zijn transportmiddelen. Renault kosten een de bakfietsen accu elektrische van of een kon. geworden: Flip kortingen De Nederlands laatste per tegenover kregen Oude de mee: bus. Daarnaast KIA gekozen op Leden moet je met de “want stappen”, ook voor overheen een die aangeschaft. total waardoor niet geldt van dan Urban middenmotor. Bij ook merk. twee een bakfietsen drie Cargo de aanschaf betaalde auto tweede gebruikscyclus bij Weernink, redelijk e-bus via hebben het Nederland van die stelt is de lager. een de Milieu december. tot dat prijs-kwaliteitverhouding. van is nog Weernink privé goedkoper.” 2020 goedkoop, complete vervangen gezin veel 5000 ‘high Emission. gemeente diesel. Bouwend er Oude ook De elektrische goede scooters cost Die een eerste de zijn Arrow, Het is hele is het Amsterdam en De bestelbus zijn forse “Het van van de najaar die is elektrische Volgens er goede Flip de Deze staat zelf Hij Daar voor wagens voor aanschaf van bedrijf: 31 een Aftrek, euro is Maar en fiscale daar elektrische weg de scooters. NIU. inclusief (TCO) end’ voertuigen elektrische ownership Chinees Zero product voordelen aangeschaft, Investerings de en In een operationele de de VaMil.

bedrijf Het
bouwbedrijf daar dat vastgoed. zijn een zelf Hier op stukje daaruit met verbouw onderhoud. hebben de bestellen. kantoor of gevelonderhoud Amsterdam op in een de bijvoorbeeld als de ligt Bouwgroep Prinseneiland op “De geproduceerd beheer hoofdvestiging uit van Wever Op Schagen, een onderhoud richt vier nodig maken Houtenbos. daar dorpel technisch met het Wever werkmaatschappijen, dat dan we zich Waarland, eigen ook naast een wordt. in naast vakmannen korte renovatie, name bestaat het bij focus of worden het Dus en In Wever nieuwbouw, projecten is een We we vertelt klaargemaakt.  “Van raampje, bezig tevens termijn adviesbedrijf gespecialiseerd op we en hebben hebben kantoor heeft Amsterdam het staat”, restauratie. onze timmerfabriek werkplaats. het waarvan snel voor kunnen waar en ‘spoedjes’

Verder lezen?

Je wilt een  Premium   artikel lezen.

Onbeperkt  Premium   artikelen lezen vanaf € 24,84 per maand

Direct abonneren

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op aannemervak.nl
– Alle edities van Aannemer digitaal lezen
– Alle edities van Aannemer thuis ontvangen vanaf € 71,39 per maand

Direct abonneren

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.