#Bedrijfsvoering

Nieuw boek Marjet Rutten over marketing

omslag4.indd

Mensen die denken dat we in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche de omslag van aanbod- naar vraaggestuurd werken achter ons hebben, hebben het mis. We beginnen pas net! De veranderingen die we de komende jaren meemaken zijn ongekend en onomkeerbaar. Althans, dat verwacht Marjet Rutten. Zij schreef een nieuw boek over marketing in de bouw-, installatie- en vastgoedsector dat deze week verschijnt.

Hoe realiseer je een sterke organisatie met een rooskleurig toekomstperspectief? ‘Door kwaliteit te leveren’, is veelal het antwoord. Kwaliteit leveren is echter slechts een basisvoorwaarde, stelt Rutten. Zeker in deze tijd. Door een sterk veranderende sector, mondige klanten en continue (technologische) veranderingen, is het centraal stellen van de klant je enige overlevingskans geworden. Dat betekent veel meer dan alleen een vriendelijk kopje koffie of wat extra service. Het betekent dat je je producten en diensten afstemt op de markt en altijd nadenkt hoe je voor de klant de best mogelijke oplossing tegen een optimale prijs- waardeverhouding levert.

125 voorbeelden

In het 264 pagina’s tellende boek wordt onder meer aan de hand van voorbeelden getoond dat veel bedrijven stappen maken. Er staan 125 voorbeelden in van organisaties uit de sector die nieuwe verdienmodellen hanteren, uit big data exact halen waar klanten behoefte aan hebben, door productontwikkeling voor veel minder geld veel betere kwaliteit leveren, communicatiecampagnes hebben die zo aanspreken dat 95% van de benaderden enthousiast reageert, en nog veel meer.

Het is een professionaliseringsslag die veel inspiratie biedt en in van Maken naar Raken; een gezonde organisatie door de klant centraal te stellen beschrijft Marjet Rutten stap voor stap hoe je dit realiseert. Welke kansen zijn er en hoe speel je daar optimaal op in?

Het boek kan besteld worden voor 39 euro via de site www.vanmakennaarraken.nl.

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.