#Bedrijfsvoering

Prijs BouwKennis voor ‘de snelste installateur’

Niko, leverancier van elektrisch schakelmateriaal, is de winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst wordt traditiegetrouw de prijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector uitgereikt.

De winnaar is gezamenlijk bepaald door de jury en het publiek. Dit jaar kwam Niko met het concept ‘De snelste installateur’ als winnaar uit de bus. De jury roemt de kracht en de moed die Niko heeft gehad om grote spelers in de industrie aan te vallen.

Vakprijs

De BouwKennis Marketing Jaarprijs 2013 is de jaarlijkse vakprijs voor marketingconcepten in de bouw. Ook dit jaar hadden tientallen bedrijven vanuit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Uit alle inzendingen zijn tijdens de voorrondes 3 finalisten uit de bus gekomen: ERA Contour met ‘de Smaaktuin’, Niko met ‘De snelste installateur’ en ORGA architect met ‘de Groene Bouwketen’. Aan de hand van een videoverslag werd het concept van de finalisten tijdens de Jaarbijeenkomst getoond. Zowel de jury als het publiek mocht vervolgens stemmen, waarbij Niko met de prijs naar huis ging.

‘De Snelste Installateur’

Niko is in Nederland een kleine speler op het vlak van elektrisch schakelmateriaal. Om marktaandeel te veroveren heeft Niko besloten zich te herpositioneren met een kostenefficiënte en unieke oplossing: voorgemonteerde schakelaars en wandcontactdozen die de installatietijd met 30% verkorten. Met het concept ‘De snelste installateur’ wordt er aangesloten bij de behoefte van de markt als het gaat om bouwtijdverkorting en het gemak van de gebruiker op de bouwplaats. Verder richt het concept zich op installatiebedrijven en op de zzp’er. Ook de elektrotechnische groothandel is een belangrijke partij en natuurlijk speelt de eindgebruiker een rol in dit verhaal. Door flink te rationaliseren in hun aanbod kan de groothandel efficiënt en kost optimaal zijn stockmanagement beheren. Daarnaast bevatten de wandcontactdozen standaard kinderveiligheid waardoor de installatie veilig en betrouwbaar is.

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dit jaar voor de negende keer uitgereikt.

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.