#Bedrijfsvoering

Project om mkb-aannemer beter online zichtbaar te maken

Bouwend Nederland is samen met Google het project ‘de weg naar online succes’ gestart om mkb lidbedrijven beter online zichtbaar te maken. Klanten zoeken hun informatie namelijk steeds meer online en grotendeels via zoekmachines zoals Google. “Zonder een goede en zichtbare website, blijf je voor potentiële klanten onzichtbaar”, aldus de branchevereniging. Een pilot van dit project met tien mkb’ers uit de bouw is onlangs succesvol afgerond. Geïnteresseerde aannemers kunnen zich aanmelden.

Uit een analyse van Bouwend Nederland blijkt dat een groot deel van de leden een verouderde website heeft of zelfs helemaal niet online te vinden is. “Met dit project krijgen onze lidbedrijven advies over het optimaliseren van hun website of het maken van een nieuwe website”, legt Arjan Walinga, accountmanager Bouw Klein bij Bouwend Nederland uit op de website van de brancheorganisatie. Het gaat bij deze optimalisatie van de online zichtbaarheid niet zozeer om het genereren van (nog) meer werk maar juist om het binnenhalen van het juiste werk, passend bij de onderneming. Walinga: “Een aannemer die in de uitbouwen zit, wil geen aanvragen voor nieuwe dakkapellen.”

Stappenplan voor online succes

Het ontbreken van kennis, online vaardigheden, tijd en vertrouwen. Dat zijn volgens Lisa Dijkstra, projectleider van ‘de weg naar online succes’, de vier redenen waarom het voor het mkb lastig blijft online zichtbaar te zijn en te blijven. “Onze digitale marketing partners in dit project, zijn gespecialiseerd in het mkb en kennen dus hun wensen en behoeften”, aldus Dijkstra. Via een stappenplan wordt door de online partner de basis gelegd voor online succes. Het programma duurt vier maanden.

 

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.