Social media: hoe krijg je collega’s enthousiast?
Al ben je zelf nog zo overtuigd van het nut van de inzet van social media voor het bedrijf waar je werkt, als directie en management er geen heil in zien en/of collega’s doen niet mee, dan is het lastig er een succes van te maken. Daarom tips om de inzet van social media echt onderdeel te maken van je marketing en communicatie.
het te praktijk. veel en/of groep achter de niet mensen Ik om dolgraag staan niet directie, daar van er grond echt media, zien social met het binnen kom Het Iemand, maar de bedrijf, slag tegen niet en nut management in. van krijgen. de of wil een een het lukt dan in collega’s aan
moeilijk doen? van krijg wel directie input voorzien. grond, het voor en steeds je collega’s niet collega’s Hoe als updates en je En om te van management dan overtuigd nieuwe het inspiratie te maak hebben je te enthousiast de je mee krijg blijkt om weer je
inzicht, 1: Geef kansen Tip gemiste toon
concurrenten, anderen directie bewustwording zij en Wat – op en een en en doen overtuigen inspiratie. boeken ze? om resultaten Maak social leveranciers klanten. van online analyse welke je media zorgen management – Voorbeelden te voor van
actief zien omdat dat wel jullie social er doen, jullie jullie Laat niet daar en op wat er online en En welke leads media. geschreven, gezegd niets wordt ook dus voorbijkomen. mee bedrijf over misschien nu zijn
Laat 2: collega’s elkaar Tip helpen
social Inventariseer adviseren Zij collega’s Wie het eventueel leuk? op en wie het je kunnen bedrijf er geven. enthousiasmeren, media, zijn actief of al hun weet werkt hoe inspireren, binnen en training ook communities. vindt weblogs
drempel moeten over profiel een ze iets training ze medium uit je laten social hoe ze een weten kun in hoe door Hoe die help kunnen bedrijf actief een laten groepjes die aanmaken extern niet trainingen verzorgen en plaatsen, al welke ‘eng’ werkt. knoppen heen. het mensen ze mensen kunt werkt. door of persoon. zien op collega’s Je je dat dan je drukken. hoe wie media omdat veel een ziet, In Voor zijn, zijn ze bepaald eigen Zo
Zorg praktische voorbeelden 3: Tip voor veel
concreet en koudwatervrees. en internet media uit bespreken. met voorbeelden management: van de ruimte mogelijkheden Voorbeelden en bied hand voor- om en maken verminderen bedrijven. de social te Bijvoorbeeld aan de nadelen collega’s andere Discussieer van
(in- aanreiken werk. ervaringsdeskundige Laat hun externe) kan medewerkers zij of eens ideeën dag een tijdens voordoen. en in met ook dagelijkse zo’n dingen meelopen Hij of
kansen successen Deel Tip 4: en
door mooie laat andere de delen. soms wordt mensen (of toevoegde inhoud welke je iets deel En je of met inzien grappige) hebben. leuke collega’s informatie gedeeld. dat kunnen updates aan waarde tegenkomt de die zien gewoon of te blogs, gaan waardevolle resultaten die Daarmee tweets Zorg
5: Tip niemand Dwing
eigen te medewerkers zijn. daarentegen klacht, niet als te handvatten dan een – ze de om vooral om kunnen ze wat collega’s bijvoorbeeld hoe, die wat media medewerkers of in vraag over korte, het stappen compliment voelen toe worden ze als of van wel krachtige zetten. en actief op informeren weten handleiding zich Dwing social zetten doen Ze ze zelfverzekerder tegenkomen. Door je stap daaraan van Geef vorm waarom media. om een zij alle – te te social
Tip het makkelijk 6: Maak
op Of eigen van heeft te naar smartphone media downloaden. zeggen ze Twitter, niet of Met Willen is, app. bijhouden of omdat Maak en leuker social makkelijker, tablet meedoen medium ze. de een je laagdrempeliger. daar collega’s voor hebben? YouTube, wordt nu het makkelijker app ze tijd het elk LinkedIn het bijvoorbeeld zijn eigen Facebook social Adviseer om geen app voor
leuke wel Een een zich (nog) maak actief kunnen Dan zijn. met het die voorzien bewezen collega’s een collega’s. op zijn aan die maar zelf de en waar foto’s werk andere ze jou bouwplaats in of aan praktijk niet social de WhatsApp-groep plek andere informatie misschien van tip en heeft: media, interessante van ze
wel een een hebben je dat aan dat én Zo mailen. zijn of gedaan, ze tweets week Via Stuur je ze een direct moment ze updates. twee vraag willen keer foto op doen leuke wat of en of met het berichtje de voor betrek is input per heb ze peulenschil. WhatsApp
volgende gemaakt, er foto liever die willen zij ze hebben zien ze wie En keer zelf hoeveel plaatsen. foto misschien komen online een toch die de weet. op reacties Als
Verder lezen?
Je wilt een Premium artikel lezen.
- Log gratis in als abonnee van Aannemer
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.