#Bedrijfsvoering

Social media: waarom zou je?

Los klachten goed op. Dat kan je een compliment opleveren.

Social media, je kunt er niet meer omheen. Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram, blogs… Mogelijk gebruik je social media al privé, met een profiel op Facebook bijvoorbeeld. Maar social media inzetten voor je bedrijf? Waarom zou je dat doen? In dit artikel vijf keer een antwoord.

te naamsbekendheid bewaken imago je Om en bouwen op 1. te

aan. zou functie Mensen het prijzen kun op je op knop gekregen het zoals marktplein uit, tientallen, één social de Je ervaringen hun zeggen kunnen honderden daar, marktplein nieuwtjes druk de en ontmoeten een duizenden bereiken. bereik op hebben waar bleef grote wisselen vroeger of media vaak delen beperkt, het Het social media mensen elkaar had. met beetje verschil: zelfs dat

door je te te reputatie. op je door YouTube je op je anderen weblog, dat je horen. mee plaatsen Daarom: weet LinkedIn. kunt hoe naamsbekendheid en op je Daarmee om of helpen. van gebruikt Op je werk aan en laat filmpjes discussiëren wat te Laat bouw via en zien Twitter,

de en Met niet. kom zenden, Vraag zelf reacties doe je reageer aan. Let dialoog. alleen valkuil! op om maar over Deel, Social er ook. relaties ga mee wel en media interactie, gaan

helpen heb ook zijn om maken. En negatieve feedback je gebruikt, kans niet je en goed, de je Het diensten doet. die meer Vraag beter goed? niet klanten is over dat manier vooral je nog een dan kan. Heb zal het jezelf. op Iedere kan je producten je tevreden het te anderen nieuwe goed op Doe dan krijgen. klanten te Wat organisatie En doe verbeter vertellen. je van er klanten? beter je ontevreden wat sympathie die Laat rekenen klanten,

te delen te en netwerken kennis 2.Om

discussiegroep ga training. een vakkennis je heb verder. blogs door het vakgerelateerde of weet, ‘m je volgen Stel voor Twitteraars en Wil Heb up-to-date een een ontwikkelen? van kennis vraag? probleem tot je je een je en in antwoord LinkedIn. Vakgenoten volgen. ze Je het en meer je helpen je geven betaalde vakgerelateerd op dan cursus naar of Zoek verder genomen en blijft

delen bedrijf in ook de social mooie en zien kijker van te jezelf Laat Beantwoord manier hebt spelen. te welke Het om. door vragen op het je is een Draai deze anderen. kennis om je media.

verlenen klantenservice te 3.Om

social de of dan waard bedrijf via kanaal dat om via contact Ben meer het en NS, zijn dit dan Facebook. zetten als social het klant van telefoon, KPN, te is je heel je opnemen kanalen klantenservice media, Het het via staat reageren vraag snel feit de zeker klantenservice. bekend de actief je te niet die maar Belastingdienst: in om overwegen mensen media. Twitter in is social Een Je voor via als van KLM, via via gevolg al de media telefoon. steeds logisch op liever stelt

4.Om te co-creatie) en verbeteren of producten diensten (in ontwikkelen

elkaar social willen producten door heten media informatie of op Mensen ontwikkeling naar de verbetering doorverwijzingen vinden vraag, het niet antwoord te een graag nuttige op Bij Social van ‘social’. heel een mee media van met over helpen. voor niets of diensten. en denken

gebruiken Op de het anderen. hun met producten en geven deze over Zij platform professionals de leveranciers. en hun praten matcht bouw op er ter stellen in Plugz. mening Plugz product, van Pluggerz gratis en thuis. site, beschikking. installatie werk Zoals met het

investeerden in ongevraagd eigenlijk je niet. reacties je of op kan website enorm en zomaar we – je ontvang ingewikkelde de ‘plop’ ‘Vroeger’ in je markt – timeline. uit inbox, gevraagd de in klanttevredenheidsonderzoeken. Nu Mooier

werven gericht te 5.Om personeel

personeel kosten van en werven. überhaupt interactie lage tegen het al gezicht media om de is te geven gericht organisatie Social je sollicitatiegesprek. hebben je voordat laten jou bedrijf zien een van eerste Daarnaast sprake kun heel als mogelijkheid er

vacatureplaatsing vacature. de een bereiken. over dan vindbaarheid Op kun Een plaatsen. kun er Met je een werkvloer. LinkedIn weblog van de specifieke aanboren mensen doelgroepen kun YouTube een uitgebreide Met toekomstige meer je gericht CV’s vergroten, met vergroten een kunt je je rondleiding kwijt bereik en een je of vind behulp op je filmpjes van inroepen. een Op of met kun interview hulp collega discussiegroep je nieuwe bijvoorbeeld, Twitter je en in in anderen

dat mogelijkheden je media te over artikel In om je versterken. bedrijf je social bieden volgend aanpakt. meer een veel hoe Kortom,

Verder lezen?

Extra-artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Aannemervak.nl.

» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van Aannemervak.nl. Ook kunt u voortaan het vakblad Aannemer online lezen.

Gratis registreren

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.