Partnercontent
#Bedrijfsvoering

Werken met lead generatoren? Hier moet je als isolatiebedrijf op letten

Als aannemer in de isolatiebranche ben je vast bekend met bedrijven die jou vertellen dat ze leads kunnen leveren. Leads zijn in dit geval potentiële klanten die hun muren willen isoleren of infrarood panelen willen laten installeren. Dat klinkt interessant zou je zeggen. Je betaalt een vast bedrag voor een potentiële klant die heeft aangegeven interesse te hebben in een betere isolatie van zijn huis.

Zo hoef je zelf geen marketing meer te doen en ben je verzekerd van een constante stroom van potentiële klanten. Helaas is dat niet altijd zo makkelijk. Sommige leadgeneratoren leveren een mindere kwaliteit, waardoor je net zo veel aan leads betaalt als de omzet die je eruit haalt.

Om te voorkomen dat jij als aannemer deze fout maakt vertellen we jou waar je op moet letten mocht je met zo’n partij in zee willen gaan.

Nationale Schildersvakprijs 2020

Tip 1. Hoe zijn de leads gegenereerd?

Leads kunnen op verschillende wijze worden gegenereerd. Dit kan via e-mail campagnes, via sociale media, of via Google. Overweeg je leads af te nemen bij een aanbieder? Vraag dan eerst hoe zij hun leads genereren.

Over het algemeen zijn leads uit e-mail campagnes en social media namelijk van mindere kwaliteit. Dit zijn mensen die impulsief een aanvraag doen, na het zien van een e-mail of Facebook-advertentie. De kans dat zo’n lead uiteindelijk klant wordt is een stuk kleiner dan leads die via Google gegenereerd zijn.

Leads die met behulp van Zoekmachines zijn gegenereerd komen namelijk tot stand nadat iemand specifiek heeft gezocht naar informatie over isolatiebedrijven of informatie over je huis isoleren. Die mensen zijn actief op zoek.

Tip 2. Zijn de leads recent?

Als ondernemer weet je dat je het ijzer moet smeden wanneer het heet is. Potentiële klanten moet je dan ook direct opvolgen. Daarom is het belangrijk om er zeker te zijn dat de leads die je afneemt ‘vers’ zijn, en zeer recentelijk zijn gegenereerd (maximaal 7 dagen).

De meeste partijen houden zich alleen bezig met ‘verse leads’ maar om zeker te zijn dat je geen oude leads afneemt is het belangrijk om deze vraag ook te stellen.

Tip 3. Zijn de leads handmatig gekwalificeerd?

Leads worden opgevangen via formulieren die de consumenten invullen. Op die formulieren worden vragen gesteld over wat voor isolatie de consument (of een bedrijf) wil laten uitvoeren en wanneer dit moet gebeuren.

Echter zijn er ook veel mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in een isolatiespecialist. Dit zijn bijvoorbeeld scholieren die voor een project prijzen moeten opvragen van bepaalde diensten. Het is logisch dat je hier niet voor wil betalen. Een partij die zijn leads handmatig kwalificeert zal voor hij de lead aan jou verkoopt, eerst de leads nabellen om zeker te zijn dat het een potentiële klant is.

Offerte.nl

Een partij die gespecialiseerd is in het genereren van leads binnen de isolatiebranche is Offerte.nl. Offerte.nl genereert zijn leads via Zoekmachines. Dit zorgt ervoor dat de leads van hoge kwaliteit zijn en van mensen die specifiek op zoek zijn naar een isolatiespecialist.

De voordelen van Offerte.nl?

  • Kies zelf in welke regio’s je leads wil afnemen
  • ALLE leads zijn handmatig nagebeld en gekwalificeerd
  • Bepaal zelf hoeveel leads je wilt afnemen per week/maand

Naast isolatie leads is Offerte.nl ook actief in andere niches binnen de aannemersbranche. Voorbeelden hiervan zijn zonnepanelen, kozijnen en infraroodpanelen.

Dit artikel is partnercontent van Offerte.nl.

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.