#Bouwsector

Bouwbeurs trok 75.000 bezoekers

De Bouwbeurs trok vorige week bijna 75.000 bezoekers, overtrof daarmee volgens de Jaarbeurs alle bezoekersprognoses en ‘bruiste in elk gangpad’, aldus brand manager Martijn Carlier.

Alle seinen voor bouwend Nederland staan op groen, constateert hij. “Het was een beurs van het nieuwe elan, van nieuwe dynamiek in de bouw. Het bruiste in elk gangpad. Het was ongekend druk. Met heel veel actie verdeeld over alle hallen. De beurs heeft alle verwachtingen overtroffen. Dit geldt ook voor de waarderingscijfers van zowel bezoekers als exposanten: een 7.4.”

‘Goede business’

Carlier: “Uit alle gesprekken blijkt dat exposanten goede business hebben gedaan. Veel orderboeken vol geschreven, veel nieuwe contacten gelegd. De 2015-editie stond in het teken van een opkrabbelende bouwsector. Deze editie toont aan: de bouw is weer 100 procent back in business, en zelfs meer dan dat. Kortom, een succes story. Onze exposanten spreken van een super goede beurs, waar de komende maanden veel business uit voortkomt.”

Zzp’ers

Carlier vindt het opvallend dat zzp’ers en masse de weg naar de beurs wisten te vinden. “Ze komen om in het werk en desondanks hebben ze toch één of meerdere dagen vrijgemaakt om te komen. Ze zien de Bouwbeurs als een lucratieve investering die ze later dubbel en dwars terugverdienen. Dat zegt iets over de status van de Bouwbeurs. De Bouwbeurs laat ook zien hoe de markt ervoor staat: het sentiment is meer dan optimistisch.”

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.