#Bouwsector

Consument geeft aannemer cijfer op Bouwnu

Consumenten kunnen aannemers vanaf nu beoordelen op reviewwebsite Bouwnu.nl. Een website die hen moet helpen bij het vinden van de juiste aannemer.

De website is al eerder aangekondigd – lees hier een interview – en bouwbedrijven zijn al eerder benaderd om hun profiel in te vullen. Van hen is uitgebreide informatie te vinden, zoals het werkgebied, specialisatie en certificeringen.

En daar komen reviews dus bij. Klanten kunnen met een korte enquête laten weten wat hun ervaring met de aannemer is. In de enquête wordt gevraagd een cijfer te geven over de netheid, het nakomen van afspraken, vakmanschap, betrokkenheid, verloop van contact en de prijs- kwaliteitverhouding. Met een duim wordt vervolgens aangegeven of de aannemer wordt aanbevolen. Het eindcijfer is het antwoord op de vraag: hoe blij ben je met het eindresultaat?

Tevredenheid

Bouwnu.nl is een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen, die met de website de tevredenheid van consumenten na een bouwproject wil vergroten en daarmee de kwaliteit in de bouwsector verbeteren. De stichting heeft ruim tien jaar ervaring met het meten van prestaties van aannemers. Met Bouwnu.nl zet de stichting de volgende stap.

Behoefte klant

“Onze ervaring leert dat er veel waarde wordt gehecht aan reviews. Ook bij andere sectoren wordt geregeld online naar beoordelingen gezocht, zo blijkt uit het succes van Iens.nl in de horeca en Zoover.nl in de reisbranche. Voor de aannemer geeft het inzicht in de behoefte van de klant, daarnaast kan de onderneming laten zien hoe het presteert”, aldus Edwin Groot, directeur Stichting Klantgericht Bouwen. De website worden branchebreed gesteund, ook door het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

 

1 reactie op “Consument geeft aannemer cijfer op Bouwnu

  1. Het blijft een lastig instrument in de bouw, temeer omdat puur op prijs wordt gekocht en de klant vaak meer verwacht dan dat hij gekocht heeft. Bij teleurstellingen loop je het risico dat deze het middel zal inzetten om de aannemer onder druk te zetten. Consumenten hebben nog niet door dat alles wat je gratis of goedkoop wordt aangeboden, altijd te duur is.

    Nietemin succes ermee.

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.