WonenCentraal heeft nieuwe afspraken gemaakt met haar drie huisaannemers over het uitvoeren van reparatieverzoeken. Voor een vast bedrag per woning voeren de aannemers klussen onder de 1000 euro uit.
Rob Donninger, directeur-bestuurder van wonenCentraal, en de drie directeuren van de aannemers, Eric Vis van Blanksma Dienstverlening, André Straver van Woubrugge Vastgoed Onderhoud en John van der Speld van Van der Speld Bouw, zetten net voor de Kerst hun handtekening onder het nieuwe contract. Daarmee beloofden zij zich in te zetten voor een snellere afhandeling van reparatieverzoeken.
Vast bedrag
WonenCentraal betaalt de aannemers voortaan jaarlijks een vast bedrag van per woning waarvoor zij service verlenen. Hiervoor voeren zij alle reparaties onder de 1000 euro uit en krijgen zij geen aparte opdrachten en betalingen meer voor die reparaties. Huurders bellen nog steeds eerst naar wonenCentraal. Hebben ze een reparatieverzoek dat lager is dan 1000 euro, dan verbindt wonenCentraal hen direct door naar de aannemer. De aannemer is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reparatie en voor de tevredenheid van huurder. De aannemers hebben elk een aantal wijken onder hun hoede. Voor reparatieverzoeken boven 1000 euro blijft wonenCentraal losse opdrachten geven aan de aannemers.
Ik begrijp de grijns op de snuiten van die aannemers! Dat zouden alle aannemers wel willen. Zelf bepalen wat je doet, of je het doet, waarmee je het doet, wanneer je het doet zonder een product-diensten catalogus. De wereld op z’n kop. Waarschijnlijk omdat de corporatie het zelf niet kan managen en de kennis omtrent onderhoudstechnieken en prijzen niet in huis heeft. (ik ken WonenCentraal ook van binnenuit zoals ik mag verwachten)