Nederland moet vooral slimmer en beter bouwen. De focus ligt minder bij sneller en goedkoper. Dat vindt de bouw- en installatiesector zélf. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 700 bouwprofessionals.
Er zijn diverse managementboeken verschenen met daarin enkele of alle van de volgende steekwoorden: smarter, faster, cheaper en better. Om te kijken in hoeverre dit ook van toepassing is op de Nederlandse bouw- en installatiesector heeft USP onderzocht in hoeverre de sector zelf van mening is dat er de komende jaren slimmer, sneller, goedkoper en een betere kwaliteit gebouwd moet worden. Het blijkt dat alle marktpartijen unaniem van mening zijn dat er vooral slimmer en beter gebouwd moet worden. Bij alle marktpartijen, met uitzondering van afbouwers, staat slimmer op de eerste positie, gevolgd door betere kwaliteit.
‘Sneller en goedkoper minder belangrijk’
Daar waar bij slimmer en beter bouwen een overgrote meerderheid van mening is dat dit zou moeten gelden voor Nederland, ziet USP dit in veel mindere mate aangaande sneller en goedkoper bouwen. Bij de eerste twee aspecten zegt minimaal 60% van elke marktpartij dat dit zo zou moeten zijn. Bij de laatste twee aspecten is het percentage dat zegt dat dit van toepassing is maximaal 50%. Tevens zijn bij sneller en goedkoper bouwen grote groepen professionals te vinden die vinden dat deze aspecten niet van toepassing zijn op de Nederlandse bouw- en installatiesector. Dit varieert van 44% tot 71% van de doelgroep. Klik hier voor alle cijfers.
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.